tiistai 14. marraskuuta 2017

Moraira ja Los Limoneros

Eilen jätimme taaksemme Valencian kaupungin ja Airbnb-kämpän. Suunta oli etelämpään Costa Blancan alueelle. Mitään hirmuisen pitkää automatkaa emme halunneet, joten seuraava majapaikka oli valittu noin 100 kilometrin päästä ja valinta tapahtui hotelli- ei paikkakuntalähtöisesti. Eli mistä löysin mukavanoloisen hotellin, sinne suuntasimme.

Ja tällä kertaa se hotelli sattui sijaitsemaan Moraira-nimisessä pienessä kaupungissa. Kaupunki osoittautui hyvin miellyttäväksi. Varsin hiljainen se tähän aikaan vuodesta on ja tunnemme itsemme vaihteeksi hyvin nuoreksi eläkeläisten seassa.

Hiljainen on myös hotellimme, Los Limoneros. Ajomatkalla Valenciasta tänne ehdin jo huolestua, mihin mahdamme olla menossa, kun hotellista soitettiin ja kyseltiin, mihin aikaan mahdamme olla tulossa - hän kun on paikalla vain klo 15 asti. No, ehdittiin perille ennen sitä ja hotelli osoittautui oikein viehättäväksi. Näin off-seasonina asiakkaita on tosi vähän (meidän lisäksemme olen nähnyt yhden pariskunnan ja toisen kämpän edessä auton parkissa), joten hotellissa on henkilökuntaa paikalla vain päivävuoron ajan.

Harmillisesti juuri eilen alkoi puhaltaa kylmä pohjoistuuli viilentäen säätä merkittävästi. Aurinko kuitenkin jaksaa paistaa, joten vietimme sekä eilisen iltapäivän että tänään koko päivän hotellin uima-altaalla, enemmän tai vähemmän pukeissa. Uima-altaaseen emme pulahtaneet.

Eilisiltana kävelimme Morairan keskustaan ja rantaan, matkaan meni viitisen minuuttia eli todella lähellä ovat, vaikka hotelli sijaitseekin rauhallisella alueella. Tänään ei sitten ollakaan edetty hotellin omaa ravintolaa pidemmälle, koska suunnitelmissa oli viettää täydellinen lököpäivä ja sellaisen myös vietimme.

Hotelli, kuten myös kaupunki, on tosiaan niin viehättävä, että harkitsimme jo viettävämme täällä pari päivää lisää eli loppuloman ennen Madridiin paluuta. Käytin nyt illalla kuitenkin melkoisesti aikaa Costa Blancan hotellitarjontaa selaten. Lopulta sitten löytyi kuin löytyikin sellainen, jonka takia - toivottavasti - kannattaa jättää tämä Los Limoneros taakse. Eli huomenna taas matka jatkuu, mutta minne, siitä lisää myöhemmin!

Ajelimme Valenciasta etelään mahdollisimman lähellä merta ja tilaisuuden tullen poikkesimme vilkaisemaan Välimerta - ensimmäisen kerran tällä reissulla!

Alkumatkasta reitti kulki jonkin luonnonpuiston halki, missä meitä ihmetyttivät kovin kosteat maa-alueet, jotka vaikuttivat jonkinlaisilta pelloilta. Voisivatko olla riisipeltoja?

Los Limoneros -hotellin ravintolarakennus huoneemme parvekkeelta kuvattuna.

Ja uima-allas parvekkeelta kuvattuna. Todella viehättävä pihapiiri, ja hotelli on sopivan pieni (18 huonetta), että tuskinpa täällä kovin pahaa ruuhkaa ja vilskettä on kiireisimpäänkään aikaan kesällä.

Mini saatiin parkkiin ihan kämpän eteen.

Kuvan patsaat enteilivät ostoskatua!

Morairan keskustan kujia.

Rannassa oli paljon ravintoloita.

Jonkinlainen linnoitus täältäkin löytyy.

Tietenkin syötiin taas!

Mies ja koira -patsas.

Uima-allas iltavalaistuksessa.

Näkymät aamupalapöydästä.

Meidän parveke on ylärivissä toinen vasemmalta. Vilukissalla piti olla aamulla vähän enemmän vaatetusta taretakseen altaalla.